Przejdź do głównej zawartości

Kalistenika Kulturystyka i Workout wg Paul Wade - I trening Wielkiej 6-tki - Rozdział Barki

Ćwiczenia na barki, które mają przygotować do wyciskania pompek w staniu na rękach. Umożliwi to powolne przechodzenie przez dziesięć kroków.

Jak można doskonalić tą technikę?
- na początku przygotowujemy ciało i mózg do stania do góry nogami.
- nie trzymaj ciała wyprostowanego, lecz wyginaj jak łuk.
- Ucz się odbijania nogami do stania pod ścianą.
- opieraj stopy na ścianie coraz mniej, aż w końcu z minimalnym
naciskiem - tylko, aby zdobyć równowagę ciała.

Jak przebiega ćwiczenie? 


1. Przed ścianą połóż poduszkę, ręcznik i na nim oprzyj głowę.


2. Złóż się tak, aby głowa już stykała się z podparciem i silniejszą nogą wybijasz się do góry. Dodatkowo opierasz się rękoma po obu stronach głowy, aby móc zachować równowagę.


3. Po wybiciu się nogi oprzyj o ścianę i wyprostuj całe ciało - minimalny łuk.


Jak wyglądają serie?
a) Dla początkujących 30 sekund.
b) Dla średnio-zaawansowanych 1 minuta.
c) W celu przejścia do kolejnego progu 2 minuty.

Wyjaśniający Filmik - Zestaw Wielkiej 6-stki wg Paul Wade:

















Zacznij ćwiczenia Wielkiej 6-stki Próg 2 - Przejdź Dalej!

Popularne posty z tego bloga

Kalistenika, Workout, Kulturystyka wg Paul Wade - I trening Wielkiej 6-stki - Rozdział Mostek

To ćwiczenia na mostek sprawiają, że budujemy plecy jak ze stali, a zarazem elastyczne jak guma. Opanowanie tych ćwiczeń, sprawności, powoduje, że eliminujemy także wiele problemów z kręgosłupem, dyskami.

Poprzez ćwiczenia na mostki osiąga się poziom doskonałych pleców, czyli:
- wklęsły kręgosłup.
- biodra uniesione wysoko nad ziemią
- proste ręce i nogi
- płynny i głęboki oddech

Jak wygląda ćwiczenie na Mostek krótki?

1. Kładziemy się na plecach. Zginamy kolana, kiedy to łydki będą prawie prostopadłe do ziemi.Pięty trochę ponad 15 cm od pośladków.

2. Nogami naciskami w dół poprzez stopy, dzięki czemu odrywamy biodra i plecy od podłogi. Ciężar ciała powinien opierać się wtedy na barkach i stopach.

3. Wydech wykonujemy wykonując podniesienie mostka.


Jakie serie?
a) Dla początkujących 1 seria po 10.
b) Dla średnio-zaawansowanych 2 serie po 25.
c) W celu przejścia do kolejnego ćwiczenia 3 serie po 50.

Wyjaśniający Filmik -Zestaw Wielkiej 6-stki wg Paul Wade:

















Przejdź jeszcze do ostatniego ćwicze…

Test 100 Pompek - Hundred Push-ups

Zanim przejdziesz do testu pompek musisz mieć całkowitą pewność, że zdrowie pozwala Ci na wykonywanie takich ćwiczeń. W tym celu skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu (lekarzem rodzinnym). Gdy już masz przyzwolenie na wykonywanie coraz większej ilości pompek, to przejść do testu 100 pompek (ang. Test Hundred Push-Ups).

Dzięki niemu dowiesz się, jaki jest Twój aktualny poziom sprawności fizycznej. Dodatkowo ustalisz, od jakiej ilości pompek powinieneś zacząć w 1 i kolejnych tygodniach. Po teście wybierzesz najlepszy program szkoleniowy pompek, dostosowany do Twoich potrzeb. A więc przejdź do testu, uwzględniając również swój wiek.

Uwierz, że możesz Tak wyglądać, a nawet jeszcze lepiej!





Jak rozpocząć Test na 100 pompek? W celu poprawnego wykonania testu należy wykonać jak największą ilość odpowiednich pompek. W żaden sposób siebie nie oszukuj, nie wykonuj półpompek, lecz zadbaj o odpowiedni rozstaw rąk i głębokie pompki, nie za szybkie. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedział, od…

Kalistenika, Workout i Kulturystyka wg Paul Wade - I trening Wielkiej 6-stki - Rozdział Brzuch

Brzuszki, tak ważne, aby uzyskać odpowiednią talię. Wielu sportowców chciałoby postarać się o posiadanie tak zwanego kaloryfera. A Kalistenika wg Paul Wade daje taka możliwość, wystarczy z niej tylko skorzystać. Są to ćwiczenia przez Wznosy Nóg.

Zanim ukażę ćwiczenie, Warto jest Pamiętać o kilku zasadach:
- przed ćwiczeniami dbaj o to, aby posiłek był już dobrze strawiony - tak więc minimum 2 godziny przerwy od jedzenia.
- gdy trudno ci wykonać wznosy nóg, to rozciągnij mięśnie tylnej grupy ud.
- istotna w uzyskania tak zwanego 6-paka wynika z progresywnie wzrastającego obciążenia we wznosach nóg, a nie poprzez szybkość ćwiczeń. Dzięki temu usuwamy także tłuszcz z całego ciała, a pomaga nam w tym także odpowiednia dieta.
- nie bujaj się podczas ćwiczenia. Gdy nie potrafisz je wykonać poprawnie pod względem technicznym, to po prostu cofnij się do wcześniejszych progów i nabierz siły.

Jak wygląda przebieg ćwiczenia - Wznosy Nóg?

1. Siadamy na skraju krzesła, łóżka, czy innego mebla.
2. W…