Przejdź do głównej zawartości

Kalistenika, Workout i Kulturystyka wg Paul Wade - wstęp

Mój blog będzie skupiał się na publikowaniu wyników z wykonywania ćwiczeń opartych na prawdziwej Kalistenice, a właśnie na tym powinna opierać się kulturystyka. Natomiast dzisiaj jest wręcz odwrotnie, często ćwicząc skupiamy się na uczęszczaniu na siłownie, podciąganiu ciężarów, a przecież najwięksi i najlepsi sportowcy, to byli wyczynowcy tak zwanej Kalisteniki, opartej na maksymalnym rozwoju własnego ciała poprzez ciężar swojego ciała i jego możliwości. Inne nazwy Kalisteniki to również Workout, Street Workout czy po polsku (w pewnym stopniu) Kulturystyka.

Kalistenika pochodzi od słów "kallos" , czyli piękno i "stienos", czyli siła. Szkoda, że wielu zapomniało o tej wspaniałej technice ćwiczeń.

paul wade trening, kalistenika trening, trening kalisteniczny, plan treningowy kalistenika, kalistenika zestaw ćwiczeń, kalistenika dla początkujących, kalistenika jak zacząć, ćwiczenia kalistenika,


Na sam początek zachęcam Was do zapoznania się z książką "Skazany na trening", dzięki której jeszcze bardziej uświadomicie sobie, jak cenne jest uprawianie Kalistienki. Polecam!

U mnie możecie liczyć na wyniki z każdego podejścia do wielkiej 6 ćwiczeń Kalisteniki wg Paula Wade. Oczywiście Zaczynamy od pompek do ściany. Przejdź Dalej

kalistenika dla początkujących, kalistenika jak zacząć, ćwiczenia kalistenika, paul wade trening, kalistenika trening, trening kalisteniczny, plan treningowy kalistenika, kalistenika zestaw ćwiczeń,


Pamiętajcie, że każde 6 ćwiczeń posiada 10 kroków przygotowawczych. Nie stwierdzajcie, że początkowe ćwiczenia są dla Was za proste - wywiążcie się z wszelkich kroków, a przygotowujecie nie tylko swoje mięśnie, ale również ścięgna, i stawy do dalszych ćwiczeń.

Każde ćwiczenie posiada 3 próg - jako próg przejścia do kolejnego ćwiczenia. W nim wykonujemy kilka serii po wiele powtórzeń, często blisko 50. To krok, który sprawia, że nabieramy większej siły i jesteśmy dobrze przygotowani do następnego ćwiczenia, dlatego warto również takie kroki ukończyć. Ale nie powinniśmy uważać, że wykonywanie co chwila takich ćwiczeń po 50 powtórzeń umożliwi nam rozwijanie tkanki mięśniowej.

Do każdego artykułu przygotowałem także zestaw opisów, zdjęć, wyjaśnień i filmów.
Zapraszam do ćwiczeń :)







Popularne posty z tego bloga

Kalistenika, Workout, Kulturystyka wg Paul Wade - I trening Wielkiej 6-stki - Rozdział Mostek

To ćwiczenia na mostek sprawiają, że budujemy plecy jak ze stali, a zarazem elastyczne jak guma. Opanowanie tych ćwiczeń, sprawności, powoduje, że eliminujemy także wiele problemów z kręgosłupem, dyskami.

Poprzez ćwiczenia na mostki osiąga się poziom doskonałych pleców, czyli:
- wklęsły kręgosłup.
- biodra uniesione wysoko nad ziemią
- proste ręce i nogi
- płynny i głęboki oddech

Jak wygląda ćwiczenie na Mostek krótki?

1. Kładziemy się na plecach. Zginamy kolana, kiedy to łydki będą prawie prostopadłe do ziemi.Pięty trochę ponad 15 cm od pośladków.

2. Nogami naciskami w dół poprzez stopy, dzięki czemu odrywamy biodra i plecy od podłogi. Ciężar ciała powinien opierać się wtedy na barkach i stopach.

3. Wydech wykonujemy wykonując podniesienie mostka.


Jakie serie?
a) Dla początkujących 1 seria po 10.
b) Dla średnio-zaawansowanych 2 serie po 25.
c) W celu przejścia do kolejnego ćwiczenia 3 serie po 50.

Wyjaśniający Filmik -Zestaw Wielkiej 6-stki wg Paul Wade:

















Przejdź jeszcze do ostatniego ćwicze…

Test 100 Pompek - Hundred Push-ups

Zanim przejdziesz do testu pompek musisz mieć całkowitą pewność, że zdrowie pozwala Ci na wykonywanie takich ćwiczeń. W tym celu skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu (lekarzem rodzinnym). Gdy już masz przyzwolenie na wykonywanie coraz większej ilości pompek, to przejść do testu 100 pompek (ang. Test Hundred Push-Ups).

Dzięki niemu dowiesz się, jaki jest Twój aktualny poziom sprawności fizycznej. Dodatkowo ustalisz, od jakiej ilości pompek powinieneś zacząć w 1 i kolejnych tygodniach. Po teście wybierzesz najlepszy program szkoleniowy pompek, dostosowany do Twoich potrzeb. A więc przejdź do testu, uwzględniając również swój wiek.

Uwierz, że możesz Tak wyglądać, a nawet jeszcze lepiej!





Jak rozpocząć Test na 100 pompek? W celu poprawnego wykonania testu należy wykonać jak największą ilość odpowiednich pompek. W żaden sposób siebie nie oszukuj, nie wykonuj półpompek, lecz zadbaj o odpowiedni rozstaw rąk i głębokie pompki, nie za szybkie. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedział, od…

Kalistenika, Workout i Kulturystyka wg Paul Wade - I trening Wielkiej 6-stki - Rozdział Brzuch

Brzuszki, tak ważne, aby uzyskać odpowiednią talię. Wielu sportowców chciałoby postarać się o posiadanie tak zwanego kaloryfera. A Kalistenika wg Paul Wade daje taka możliwość, wystarczy z niej tylko skorzystać. Są to ćwiczenia przez Wznosy Nóg.

Zanim ukażę ćwiczenie, Warto jest Pamiętać o kilku zasadach:
- przed ćwiczeniami dbaj o to, aby posiłek był już dobrze strawiony - tak więc minimum 2 godziny przerwy od jedzenia.
- gdy trudno ci wykonać wznosy nóg, to rozciągnij mięśnie tylnej grupy ud.
- istotna w uzyskania tak zwanego 6-paka wynika z progresywnie wzrastającego obciążenia we wznosach nóg, a nie poprzez szybkość ćwiczeń. Dzięki temu usuwamy także tłuszcz z całego ciała, a pomaga nam w tym także odpowiednia dieta.
- nie bujaj się podczas ćwiczenia. Gdy nie potrafisz je wykonać poprawnie pod względem technicznym, to po prostu cofnij się do wcześniejszych progów i nabierz siły.

Jak wygląda przebieg ćwiczenia - Wznosy Nóg?

1. Siadamy na skraju krzesła, łóżka, czy innego mebla.
2. W…